|
Resum: La present reflexió s?ocupa del tema del reliquiari, originàriament destinat a la veneració d?elements sagrats, i aprofundeix en la seua constant evolució fins a l?era contemporània, a través de la producció de Joan Millet Bonet. Així doncs, es tracta de fer una comparació inter-temporal amb la intenció d?extraure els possibles vincles que puguen oferir-nos les diferents claus discursives necessàries perquè aquest objecte continue mantenint la seua naturalesa inherent. De tal manera, i inevitablement, fem al·lusió a les tangencials qüestions espirituals que acompanyen l?objecte sacre, tant en l?antiguitat com en l?actualitat. Tot això, necessàriament, configura els entorns en els quals se circumscriuen els reliquiaris en els seus diferents temps i, al seu torn, per extensió, també condicionen i conformen les seues possibilitats formals i estètiques.Palraules clau: Reliquiari, objet trouvé, ready made, objecte trobat, art, disseny, artesania, Joan Millet, espiritualitat.This investigation addresses the theme of the reliquary, originally destined to the veneration of sacred elements, and goes in depth in the study of its constant evolution to the contemporary era, through the production of Joan Millet Bonet. Thus, an intertemporal comparison is proposed with the aim of extracting the possible links that can offer us the different discursive keys necessary for the object to maintain its inherent nature. In this way and inevitably, we allude to the tangential spiritual issues that accompany the sacred object, both in ancient times and the present day. All this, necessarily, configures the environments in which the reliquaries are circumscribed in their different times and, in turn, by extension, also condition and shape their formal and aesthetic possibilities.Keywords: reliquary, objet trouvé, ready made, object found, art, design, crafts, Joan Millet, spirituality.
|