|
Resum: Al present article s?analitza la pel·lícula También la lluvia, una bona mostra de com també el cine ?pel gran públic? pot contribuir, a través de les seves representacions, a conscienciar els espectadors; en aquest cas, sobre temes com el genocidi indígena a l?edat moderna, la històrica marginació dels pobles indígenes d?Amèrica Llatina i el dret a l?aigua que hom posa en discussió arreu del món. S?hi destaca, especialment, el racisme inherent als discursos de les elits que estan reproduïts a la pel·lícula i que són una bona mostra -dins del codi realista de También la lluvia- d?idees i d?un llenguatge prou difós. Paraules clau: Divulgació dels drets humans a través del cinema; anàlisi crític del discurs; pobles indígenes d?Amèrica Llatina; Bolívia entre els segles XX i XXI; Bartolomé de las Casas. The present article analyses the film También la lluvia, a good example of how cinema ?for the general public? can also contribute, through its performances, to raising awareness among viewers; in this case, on themes such as the indigenous genocide in the modern era, the historical marginalisation of the indigenous peoples of Latin America and the right to water that is discussed in the wake of the world. Particularly noteworthy is the inherent racism of the discourses of the elites that are reproduced in the film and that are a good example -in the realistic code of También la lluvia -with ideas and a language that has progressed in different ways. Keywords: Dissemination of human rights through the cinema; critical analysis of discourse; indigenous peoples of Latin America; Bolivia in the 20th and 21st centuries; Bartolomé de las Casas
|