NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Valoración del profesorado en formación de educación infantil sobre su participación activa en itinerarios patrimoniales

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Valoración del profesorado en formación de educación infantil sobre su participación activa en itinerarios patrimoniales

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author López Fernández, José Antonio es
dc.contributor.author Fernández Terán, Nuria es
dc.date.accessioned 2021-02-19T09:41:06Z
dc.date.available 2021-02-19T09:41:06Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation López Fernández, José Antonio ; Fernández Terán, Nuria. Valoración del profesorado en formación de educación infantil sobre su participación activa en itinerarios patrimoniales. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 39 2020: 65-80 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77867
dc.description.abstract Research on what happens in early childhood teacher training classrooms when working on cultural heritage is still of little significance with respect to primary and secondary education. This work presents an analysis of the evaluations of a specific proposal, with students in initial training in early childhood education, participating in a heritage-based didactic itinerary, with trainees interacting in all the didactic processes. The research has been carried out in a specific group, with 52 students from the University of Cordoba. The objective is to evaluate the conceptual and competence contributions of this teaching practice to the training of future teachers. It is an exploratory and descriptive study, with two tools for data collection: a semi-structured questionnaire and closed questions; and a focal study. The results are quite positive, although it is necessary to continue considering a globalized and interdisciplinary heritage education, leaving aside methodologies of contemplation and exaltation of monumental heritage. es
dc.title Valoración del profesorado en formación de educación infantil sobre su participación activa en itinerarios patrimoniales es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.39.17020 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (709.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques