O ato ilocutório de queixa na pragmática da interlíngua : estudo de caso
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(673.5Kb)
|
|
|
|
|
|
Madail Gafanha, Raquel
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2020
|
|
|
|
S'analitza l'acte ilocutori de denúncia en els estudiants de portugués com a llengua estrangera (PLE) de llengua materna espanyola en tres nivells de competència lingüística. L'acte de denúncia es descriu mitjançant: i) la identificació de la informació semàntica (Murphy & Neu, 1996); ii) la descripció de les tendències dels assoliments en relació amb el grau d'amenaça (Olshtain & Weinbach, 1993); i iii) la posada en relleu dels principals mecanismes lingüístics. Les dades permeten traure algunes conclusions: i) el context formal i informal presenten fórmules semàntiques diferents; ii) la "distància social" i el "poder" condicionen les eleccions lingüístiques; iii) la primacia de les estratègies de cortesia en el context formal i l'absència en el context informal. |
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element