Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Recio Moreno, David | es |
dc.contributor.author | Feliz Murias, Tiberio | es |
dc.date.accessioned | 2021-02-20T08:47:22Z | |
dc.date.available | 2021-02-20T08:47:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | es |
dc.identifier.citation | Recio Moreno, David ; Feliz Murias, Tiberio. Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 25 2020: 33-53 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/77990 | |
dc.description.abstract | Aquest article ofereix els resultats d'una investigació avaluativa centrada en una pràctica educativa que es va desenvolupar durant un torneig internacional de futbol i que va posar el centre d?atenció en la formació dels àrbitres participants. L'experiència tenia l'objectiu de facilitar als àrbitres un instrument d'autoavaluació per analitzar i valorar les seues actuacions arbitrals en els partits que van dirigir durant el campionat. Aquesta eina pretenia, a més, servir a l'equip docent com a font d'informació per detectar les necessitats del grup en cada jornada i facilitar processos de feedback dialògic en el marc d'una avaluació formativa. Aquesta retroalimentació es va dur a terme en les diferents sessions de formació, caracteritzades per una metodologia participativa, interactiva i col·laborativa, amb una valoració del vídeo com un recurs didàctic fonamental. Aquest estudi de cas es va desenvolupar des d'una complementarietat metodològica, qualitativa i quantitativa, amb aplicació de diverses tècniques i instruments. Es va analitzar el contingut d'un conjunt de 371 informes d'autoavaluació, elaborats després de cada partit pel grup de 28 àrbitres participants en el torneig. Es va investigar la utilitat i les aportacions de l'eina d'autoavaluació, així com el nivell de satisfacció amb la proposta de formació, a través de l'anàlisi dels resultats d'un qüestionari que es va administrar als àrbitres i d'un grup de discussió amb els formadors. Els resultats van evidenciar un alt grau de satisfacció i acceptació de l'instrument i de la metodologia desenvolupada en les reunions de treball. Destaquen el valor del vídeo com a material didàctic, la qualitat de la retroalimentació rebuda i de l'enfocament participatiu, interactiu i col·laboratiu de les diferents sessions. Aquesta proposta pretén ser transferible a altres situacions o contextos formatius. | es |
dc.title | Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/realia.25.17453 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |