NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Recio Moreno, David es
dc.contributor.author Feliz Murias, Tiberio es
dc.date.accessioned 2021-02-20T08:47:22Z
dc.date.available 2021-02-20T08:47:22Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Recio Moreno, David ; Feliz Murias, Tiberio. Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso. En: Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, 25 2020: 33-53 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/77990
dc.description.abstract Aquest article ofereix els resultats d'una investigació avaluativa centrada en una pràctica educativa que es va desenvolupar durant un torneig internacional de futbol i que va posar el centre d?atenció en la formació dels àrbitres participants. L'experiència tenia l'objectiu de facilitar als àrbitres un instrument d'autoavaluació per analitzar i valorar les seues actuacions arbitrals en els partits que van dirigir durant el campionat. Aquesta eina pretenia, a més, servir a l'equip docent com a font d'informació per detectar les necessitats del grup en cada jornada i facilitar processos de feedback dialògic en el marc d'una avaluació formativa. Aquesta retroalimentació es va dur a terme en les diferents sessions de formació, caracteritzades per una metodologia participativa, interactiva i col·laborativa, amb una valoració del vídeo com un recurs didàctic fonamental. Aquest estudi de cas es va desenvolupar des d'una complementarietat metodològica, qualitativa i quantitativa, amb aplicació de diverses tècniques i instruments. Es va analitzar el contingut d'un conjunt de 371 informes d'autoavaluació, elaborats després de cada partit pel grup de 28 àrbitres participants en el torneig. Es va investigar la utilitat i les aportacions de l'eina d'autoavaluació, així com el nivell de satisfacció amb la proposta de formació, a través de l'anàlisi dels resultats d'un qüestionari que es va administrar als àrbitres i d'un grup de discussió amb els formadors. Els resultats van evidenciar un alt grau de satisfacció i acceptació de l'instrument i de la metodologia desenvolupada en les reunions de treball. Destaquen el valor del vídeo com a material didàctic, la qualitat de la retroalimentació rebuda i de l'enfocament participatiu, interactiu i col·laboratiu de les diferents sessions. Aquesta proposta pretén ser transferible a altres situacions o contextos formatius. es
dc.title Informe de autoevaluación como herramienta formativa para árbitros de fútbol. Estudio de caso es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.identifier.doi 10.7203/realia.25.17453 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (461.4Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques