NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Educación y brecha digital en tiempos del COVID-19. Perfiles y problemáticas experimentadas por el alumnado juvenil para continuar sus estudios durante el confinamiento

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Educación y brecha digital en tiempos del COVID-19. Perfiles y problemáticas experimentadas por el alumnado juvenil para continuar sus estudios durante el confinamiento

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Kuric Kardelis, Stribor es
dc.contributor.author Calderón Gómez, Daniel es
dc.contributor.author Sannmartín Ortí, Anna es
dc.date.accessioned 2022-02-25T13:13:07Z
dc.date.available 2022-02-25T13:13:07Z
dc.date.issued 2021 es
dc.identifier.citation Kuric Kardelis, Stribor ; Calderón Gómez, Daniel ; Sannmartín Ortí, Anna. Educación y brecha digital en tiempos del COVID-19. Perfiles y problemáticas experimentadas por el alumnado juvenil para continuar sus estudios durante el confinamiento. En: Revista de Sociología de la Educación-RASE, 14 1 2021: 63-84 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/81726
dc.description.abstract In this paper we analyze the main profiles and problematics experienced by secondary (mandatory and non-mandatory) and university students to confront the academic year during the lockdown caused by the COVID-19 pandemic. From a bivariate and multivariate quantitative analysis based on the research De puertas adentro y pantallas afuera. Jóvenes en confinamiento (Sanmartín et al., 2020), we describe how the most vulnerable social groups had difficulties in keeping up with online education. Besides, a typology of difficulties experienced for students it is elaborated (Q1-withouth important problems, Q2-technic problems, Q3-psico-social problems, Q4-competency-problems) to measure the diverse types of difficulties according to subjects? sociodemographic profile. Lack of competencies is the most generalized difficulty to continue studying , although structural conditions (lack of time and space, ICT accessibility, state of mind, etc.) are particularly relevant among the most vulnerable social groups (low-class, foreign population, rural areas, women).  es
dc.title Educación y brecha digital en tiempos del COVID-19. Perfiles y problemáticas experimentadas por el alumnado juvenil para continuar sus estudios durante el confinamiento es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/RASE.14.1.18265 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (671.6Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques