|
Finançament autonòmic i infraestructures de transport es conjuguen en aquest estudi amb l'objectiu de cercar-hi relacions entre dues àrees amb propòsits, a priori, independents, però amb rerefons força lligats. D'una banda, el finançament del territori valencià es presenta menor a la mitjana estatal i insuficient per fer front a les competències de despesa transferides. D'altra banda, la inversió i dotació de l'economia valenciana en matèria d'infraestructures de transport esdevenen inferiors als valors de la regió mitjana espanyola i deficients per aprofitar les capacitats socioeconòmiques valencianes. Els resultats van més enllà i apunten, entre d'altres, a una asimetria global en les relacions econòmiques Estat-regió. Igualment, l'increment de la descentralització en política fiscal i d'infraestructures o l'activació del pilar institucional es revelen com iniciatives essencials per tal de superar les lògiques i resistències del procés valencià de desenvolupament territorial presentades en aquest volum.Regional funding and transport infrastructures are combined in this study with the aim of seeking relations between two areas with, a priori, independent purposes, but with notably connected backgrounds. On the one hand, the funding of the Valencian territory is lower than the national average and insufficient to cope with the spending powers transferred. On the other hand, the Valencian economy's investment in and provision of transport infrastructures are below the values of the average Spanish region and are insufficient to take advantage of Valencian socio-economic capacities. The results go further and point, among other things, to a global asymmetry in state-region economic relations. Likewise, the increase of decentralisation in fiscal and infrastructure policy and the activation of the institutional pillar are revealed as essential initiatives to overcome the logics and resistances of the Valencian territorial development process presented in this volume.
|