Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Frías Navarro, María Dolores | |
dc.date.accessioned | 2022-06-13T12:40:00Z | |
dc.date.available | 2022-06-14T04:45:07Z | |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Frias-Navarro, D., Pascual-Soler, M., Perezgonzalez, J., Monterde-i-Bort, H., & Pascual-Llobell, J. (2021). Spanish Scientists’ Opinion about Science and Researcher Behavior. The Spanish Journal of Psychology, 24, E7. | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/83109 | |
dc.description.abstract | We surveyed 348 Psychology and Education researchers within Spain, on issues such as their perception of a crisis in Science, their confidence in the quality of published results, and the use of questionable research practices (QRP). Their perceptions regarding pressure to publish and academic competition were also collected. The results indicate that a large proportion of the sample of Spanish academics think there is a crisis in Science, mainly due to a lack of economic investment, and doubts the quality of published findings. They also feel strong pressure to publish in high impact factor journals and a highly competitive work climate. | en_US |
dc.description.abstract | Encuestamos a 348 investigadores de Psicología y Educación en España, sobre temas como su percepción de una crisis en la ciencia, su confianza en la calidad de los resultados publicados y el uso de prácticas de investigación cuestionables (QRP). También se recogieron sus percepciones respecto a la presión por publicar y la competencia académica. Los resultados indican que una gran parte de la muestra de académicos españoles piensa que existe una crisis en la Ciencia, principalmente por falta de inversión económica, y duda de la calidad de los hallazgos publicados. También sienten una fuerte presión para publicar en revistas de alto factor de impacto y un clima laboral altamente competitivo. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.title | Spanish Scientists’ Opinion about Science and Researcher Behavior | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.1017/SJP.2020.59 | es_ES |
dc.accrualmethod | - | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |