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Inclusive education, which materialises the right of people with disabilities to study in the same classroom as their non-disabled peers, is the educational model implemented in Spain. On the other hand, in the current context it is increasingly necessary to learn foreign languages, especially English. This book analyses the teaching of languages to people with sensory disabilities, especially in the post-compulsory stages of education, focusing on essential issues to understand it, such as its key concepts, the main national and international policies and instruments through which it is regulated and promoted, the profiles of students with sensory disabilities, as well as the barriers that the fundamental approaches and methods of language teaching present for these students. It also analyses the measures, educational resources and technical aids available to meet the main educational needs of adult learners with sensory impairment. In conclusion, it reflects on the difficulties and problems that still seem to exist in this field, i.e. the challenges that need to be addressed in the future in order to make inclusive education a reality.La educación inclusiva, que materializa el derecho de las personas con discapacidad a estudiar en la misma aula que sus compañeros sin discapacidad, es el modelo educativo implantado en España. Por otro lado, en el contexto actual es cada vez más necesario aprender lenguas extranjeras, sobre todo la inglesa. Este libro analiza la enseñanza de idiomas a personas con discapacidad sensorial, especialmente en las etapas de formación postobligatorias, centrándose en cuestiones esenciales para entenderla, como sus conceptos clave, las principales políticas e instrumentos nacionales e internacionales mediante los que se regula y potencia, los perfiles del alumnado con discapacidad sensorial, así como las barreras que presentan para este alumnado los enfoques y métodos fundamentales de enseñanza de lenguas. Asimismo, se analizan las medidas, los recursos educativos y las ayudas técnicas disponibles para atender las principales necesidades educativas del alumnado adulto con discapacidad sensorial. Como conclusión, se reflexiona sobre las dificultades y problemas que aún parecen existir en este campo, es decir, los retos que se deberán abordar en el futuro para que la educación inclusiva sea una realidad.
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