|
Aquesta recerca, impulsada per la iniciativa ‘Diversitats’, del Vicerectorat d’Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat de la Universitat de València, suposa una segona fase i completa la investigació ‘Diagnosi sobre diversitats LGTB i etnoculturals entre l’estudiantat de la Universitat de València’, publicada en 2021. En aquesta publicació s’aborda l’anàlisi de l’estudiantat de primer cicle originari d’Europa de l’Est i d’Amèrica Llatina, així com l’alumnat estranger de segon i tercer cicle, a més del personal docent i investigador i d’administració i serveis de nacionalitat no espanyola. D’aquesta manera, es disposa d’un diagnòstic actualitzat i general sobre realitats i percepcions en matèria de diversitat etnocultural i de pluralitat LGTB a la Universitat de València, atenent als diferents col·lectius que componen la comunitat universitària, que, al seu torn, constitueix un reflex de la societat valenciana i de les seues transformacions socials.
Aquest segon volum és fruit del compromís de la Universitat de València d’aportar un coneixement útil que permeta una mirada emancipadora de la societat que acompanye i oriente la comunitat universitària, i a les diverses instàncies d’aquesta institució, cap a un canvi estructural i d’aprofundiment democràtic en l’entramat organitzatiu i acadèmic universitari. Amb els debats i les reflexions que es proposen s’aprofundeix en la complexitat que implica la diversitat i, al mateix temps, es contribueix a la necessària transformació cultural i institucional cap a societats més igualitàries, inclusives, plurals, justes i sostenibles.This research, promoted by the 'Diversitats' initiative of the Vice-Rectorate for Equality, Diversity and Sustainability of the University of Valencia, represents a second phase and completes the study 'Diagnosi sobre diversitats LGTB i etnoculturals entre l'estudiantat de la Universitat de València' (Diagnosis on LGTB and ethnocultural diversities among students at the University of Valencia), published in 2021. This publication deals with the analysis of first cycle students from Eastern Europe and Latin America, as well as second and third cycle foreign students, in addition to teaching and research staff and administration and services staff of non-Spanish nationality. In this way, an updated and general diagnosis is available on realities and perceptions in terms of ethno-cultural diversity and LGTB plurality at the University of Valencia, taking into account the different groups that make up the university community, which, in turn, is a reflection of Valencian society and its social transformations.
This second volume is the result of the commitment of the Universitat de València to provide useful knowledge that allows an emancipating view of society that accompanies and guides the university community, as well as the different bodies of this institution, towards a structural change and democratic deepening in the organisational and academic framework of the university. The proposed debates and reflections will deepen the complexity implied by diversity and, at the same time, contribute to the necessary cultural and institutional transformation towards more egalitarian, inclusive, plural, fair and sustainable societies.
|