|
Canviar les inèrcies i dinàmiques de treball en una Universitat de més de 520 anys d’antiguitat no és gens fàcil. Arran de l’aprovació el 2019 del ‘Protocol d’atenció a la identitat i a l’expressió de gènere de la Universitat’, i mirant de preparar el camí cap a l’elaboració del I Pla de Diversitats, es va encarregar a l’equip d’investigació MIDICO (Migracions, Diversitat i Convivència) la realització d’un estudi-diagnòstic en matèria de diversitat LGTBI i etnocultural entre l’estudiantat de la Universitat, en el qual s’aborden les realitats de l’alumnat LGTBI, de la comunitat gitana, afrodescendent i de les alumnes amb hijab. Amb aquesta investigació iniciem un camí envers la justícia social, que converteix la Universitat de València en exemple davant la ciutadania, les administracions públiques i el teixit empresarial i associatiu, amb la finalitat que el nostre estudiantat transite per una universitat més democràtica i respectuosa i que, en el seu futur professional, puga portar aquest esperit allà on vaja.Changing the inertias and dynamics of work in a University that is more than 520 years old is no easy task. Following the approval in 2019 of the 'Protocol for attention to gender identity and expression at the University', and in order to pave the way for the development of the 1st Diversity Plan, the MIDICO research team (Migrations, Diversity and Coexistence) was commissioned to carry out a diagnostic study on LGTBI and ethnocultural diversity among the University's student body, addressing the realities of LGTBI students, the Roma community, Afro-descendants and students wearing hijab. With this research we begin a path towards social justice that makes the University of Valencia an example to the citizens, public administrations and the business and associative fabric, with the aim that our students will go through a more democratic and respectful University and that, in their professional future, they will be able to take this spirit wherever they go.
|