NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Mocanu-Florea, Vasilica
dc.date.accessioned 2023-07-25T10:52:45Z
dc.date.available 2023-07-26T04:45:06Z
dc.date.issued 2023 es_ES
dc.identifier.citation Mocanu-Florea, Vasilica. (2023). Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts. Iulma Monographs, 6. Publicacions de la Universitat de València es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/88768
dc.description.abstract La realización de estudios en el extranjero es uno de los ámbitos que más ha interesado a la sociolingüística desde hace varias décadas. Sin embargo, la investigación sobre este tema rara vez ha combinado el estudio de los aspectos sociolingüísticos con el análisis de los logros percibidos relacionados con el idioma. De manera similar, faltan trabajos que integren los métodos cualitativos con los cuantitativos en el análisis sociolingüístico. Así, el presente volumen surge como respuesta a la necesidad de relacionar los aspectos sociolingüísticos con las ganancias percibidas relacionadas con el lenguaje, los métodos cualitativos y los cuantitativos, en tres contextos europeos diferentes y con participantes de casi todos los rincones de Europa, para lograr una comprensión más profunda del fenómeno de los estudios en el extranjero en el continente europeo. es_ES
dc.description.abstract Study abroad has been a matter of concern in sociolinguistics for a few decades now. Nevertheless, research on study abroad has rarely combined the study of sociolinguistic aspects with the analysis of perceived language-related gains. Similarly, there has been a lack of studies integrating qualitative and quantitative methods in SA research. Thus, the present volume comes as a response to the need to triangulate sociolinguistic aspects with perceived language-related gains, qualitative and quantitative methods, in three different European contexts, and participants from almost every corner in Europe for a deeper understanding of the study abroad phenomenon on the European continent. en_US
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Publicacions de la Universitat de València es_ES
dc.relation.ispartofseries Iulma Monographs;6
dc.subject sociolinguistics es_ES
dc.subject linguistics es_ES
dc.subject students es_ES
dc.subject research es_ES
dc.subject methodologies es_ES
dc.title Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts es_ES
dc.type book es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::LINGÜÍSTICA::Lingüística aplicada::Enseñanza de lenguas es_ES
dc.identifier.doi 10.7203/PUV-OA-196-9 es_ES
dc.accrualmethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (2.714Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques