NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Teachers and habitus: the contribution of teachers’ action to the reproduction of social inequality in school education

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Teachers and habitus: the contribution of teachers’ action to the reproduction of social inequality in school education

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.240Mb)

   
    
Lange Vester, Andrea
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2012

Este documento está disponible también en : https://dialnet.unirioja.es/servlet/extart?codigo=5144583

This article describes the relationship between educational and social inequality. Thes tarting point is the typological field of teacher habitus. It starts from the assumption that teachers contribute to social inequality in school everyday life, even if it is an unconscious process. Similarly, their own backgrounds help develop different pedagogical principles. From these assumptions, the article shows the results of an investigation about German teachers’ pattern of action and highlights the need for further research in this direction
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques