Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Grimaldo Moreno, Francisco | |
dc.contributor.author | Arevalillo Herráez, Miguel | |
dc.date.accessioned | 2011-07-06T12:21:51Z | |
dc.date.available | 2011-07-06T12:21:51Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Grimaldo Moreno, Francisco y Arevalillo Herráez, Miguel (2011). Metodologia docent per a l'ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics. @tic. revista d’innovació educativa. (nº 6) | en |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/19522 | |
dc.description | Versión corregida en valenciano del artículo publicado | en |
dc.description.abstract | La docència d’assignatures d’informàtica en titulacions no tècniques normalment requereix una adaptació de continguts que permeta cobrir la gran diversitat de coneixements de partida dels estudiants. En aquest article presentem una combinació d’estratègies d’aprenentatge i de mètodes d’avaluació que contribueix a anivellar els coneixements inicials de l’alumnat així com al desenvolupament de competències transversals. En particular, s’apliquen mètodes d’aprenentatge actiu en la docència dels continguts teòrics, per a involucrar l’alumne en el procés; s’empra l’aprenentatge basat en projectes en els laboratoris, per a incrementar-ne la motivació intrínseca a través de l’adquisició de coneixements pràctics fàcilment aplicables en la seua vida diària: i s’apliquen tècniques d’aprenentatge cooperatiu, per a desenvolupar l’habilitat de treball en grup. Els resultats obtinguts mitjançant l’aplicació d’aquesta estratègia mostren un impacte positiu sobre els resultats acadèmics de l’alumnat. | en |
dc.description.abstract | Delivering Computer Science modules in non technical degrees usually requires adapting contents to very diverse student backgrounds. In this article we present a combination of teaching strategies and evaluation methods which contribute to levelling the initial students’ knowledge and developing competences and transferrable skills. In particular, active learning methodologies are applied in the delivery of theoretical contents, to get the student involved in the learning process; project based learning is used in practical laboratories, to increase their intrinsic motivation by acquiring valuable hands-on experience which can easily be applied in their daily activities; problem based learning is used to promote autonomous learning; and cooperative learning techniques are used to develop team work abilities. Results show that the application of this technique has had a positive impact on the students’ academic results. | en_US |
dc.language.iso | ca | en |
dc.subject | Mètodes d’ensenyament ; Competències ; Grau ; innovació | en |
dc.title | Metodologia docent per a l’ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics | en |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA::Teoría y métodos educativos | en |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |