|
La tesi introdueix una sèrie de propostes didàctiques per a la incorporació de la tradició valenciana dels titelles als itineraris d'educació literària i intercultural en els nivells infantil i primari. Després d'un primer acostament a les diverses definicions del titella i als intents de classificació, fem un balanç de l'ús educatiu dels titelles en diverses parts del món, sobretot en relació a l'educació literària en clau intercultural. A partir de la constatació de la universalitat del titella com a element plàstic i escènic i del seu potencial educatiu, en els següents capítols es desenvolupa una investigació històrica sobre la tradició del País Valencià en relació amb els titelles i una anàlisi de la presència d'aquesta eina educativa en els currículums des de 1970. Igualment, s'ha dut a terme una recollida d'informació en forma d'enquesta a docents i alumnat de magisteri, que ens revela interessants conclusions pel que fa a l'ús, la percepció i les expectatives sobre el titella a l'escola. A partir de tots aquests components, s'elaboren una sèrie de propostes didàctiques en les quals s'incorporen de manera alternativa la tradició pròpia i elements de diverses tradicions en el món, per tal de potenciar l'educació en la tolerància, l'acceptació i la valoració positiva de la diversitat.The thesis introduces a series of didactic proposals for the incorporation of the Valencian tradition of puppetry in literary and intercultural education itineraries in kindergarten and primary levels. After a first approach to the various definitions of the puppet and the attempts at classification, we make an assessment of the educational use of puppets in various parts of the world, particularly in relation to education in the literary and multicultural contents. From the proof of the universality of plastic and as a puppet stage and its educational potential, in the following chapter develops a historical research on the tradition of Valencia in connection with the puppets and an analysis of the presence of this educational tool in curriculum since 1970. Have also conducted a data collection survey in the form of teachers and students of teaching that reveals interesting findings regarding the use, perception and expectations about the puppet at school . From these components, we made a series of educational activities in which incorporated alternative way tradition and elements of various traditions in the world, to enhance education on tolerance, and positive acceptance of diversity.
|