Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Caride Gómez, José Antonio | ca |
dc.contributor.author | Gradaílle Pernas, Rita | ca |
dc.contributor.author | Teijeiro Boo, Yésica | ca |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T08:47:04Z | |
dc.date.available | 2013-01-17T08:47:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | es |
dc.identifier.citation | Caride Gómez, José Antonio ; Gradaílle Pernas, Rita ; Teijeiro Boo, Yésica. El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries. @tic.revista d'innovació educativa; No 9 (2012): Otoño ; 23-32. | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/25637 | |
dc.description.abstract | El text presenta una pràctica de simulació a l'aula, realitzada -en els últims anys- amb estudiants que han cursat l'assignatura de 'Pedagogia Social' a la Diplomatura d'Educació Social i en la Llicenciatura de Pedagogia (ara Graus), a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Santiago de Compostel la. Amb un enfocament didàctic innovador, en què els alumnes adquireixen un protagonisme directe en els processos d'ensenyament-aprenentatge que es proposen, els seus plantejaments metodològics es projecten en un 'diàleg paradigmàtic' que pren com a referència els tres models de racionalitat teòrica (teories) als que sol remetre la Pedagogia-Educació Social: tecnològic, interpretatiu i soci-crític. Generant una dinàmica que implica tot l'alumnat, mitjançant un joc de rols col · lectiu, les teories i els que les 'representen' comprometen seves respectives mirades amb persones i realitats concretes -en aquest cas, la pobresa en les seves dimensions macro i microsocials-, d’una manera participativa i reflexiu, amb nivells d'implicació (des de la lectura fins al debat en grups) i desenvolupament dels coneixements molt estimables. | es |
dc.rights | Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada | es |
dc.subject | Pedagogia social, la simulació, els paradigmes, la innovació docent, universitat | es |
dc.subject | Social pedagogy, simulation, paradigms, teaching innovation, university | es |
dc.subject | Pedagogía Social, didáctica | es |
dc.subject | Pedagogía Social, simulación, paradigmas, innovación didáctica, universidad | es |
dc.title | El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |
dc.identifier.url | http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1959 | es |