NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Caride Gómez, José Antonio ca
dc.contributor.author Gradaílle Pernas, Rita ca
dc.contributor.author Teijeiro Boo, Yésica ca
dc.date.accessioned 2013-01-17T08:47:04Z
dc.date.available 2013-01-17T08:47:04Z
dc.date.issued 2012 es
dc.identifier.citation Caride Gómez, José Antonio ; Gradaílle Pernas, Rita ; Teijeiro Boo, Yésica. El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries. @tic.revista d'innovació educativa; No 9 (2012): Otoño ; 23-32. ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/25637
dc.description.abstract El text presenta una pràctica de simulació a l'aula, realitzada -en els últims anys- amb estudiants que han cursat l'assignatura de 'Pedagogia Social' a la Diplomatura d'Educació Social i en la Llicenciatura de Pedagogia (ara Graus), a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Santiago de Compostel la. Amb un enfocament didàctic innovador, en què els alumnes adquireixen un protagonisme directe en els processos d'ensenyament-aprenentatge que es proposen, els seus plantejaments metodològics es projecten en un 'diàleg paradigmàtic' que pren com a referència els tres models de racionalitat teòrica (teories) als que sol remetre la Pedagogia-Educació Social: tecnològic, interpretatiu i soci-crític. Generant una dinàmica que implica tot l'alumnat, mitjançant un joc de rols col · lectiu, les teories i els que les 'representen' comprometen seves respectives mirades amb persones i realitats concretes -en aquest cas, la pobresa en les seves dimensions macro i microsocials-, d’una manera participativa i reflexiu, amb nivells d'implicació (des de la lectura fins al debat en grups) i desenvolupament dels coneixements molt estimables. es
dc.rights Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada es
dc.subject Pedagogia social, la simulació, els paradigmes, la innovació docent, universitat es
dc.subject Social pedagogy, simulation, paradigms, teaching innovation, university es
dc.subject Pedagogía Social, didáctica es
dc.subject Pedagogía Social, simulación, paradigmas, innovación didáctica, universidad es
dc.title El diàleg paradigmàtic en Educació Social: la simulació com una manera d'ensenyar i aprendre en les aules universitàries es
dc.type journal article es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url http://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1959 es

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques