|
La direcció de vendes es pot definir com la planificació, l’organització, l’execució i el control de les polítiques i estratègies de vendes d’una organització, desenvolupada dins de l’àmbit del pla global de màrqueting i, per tant, sotmesa als seus mateixos límits, que són l’entorn empresarial (competidors, tecnologia, legalitat, etc.) i la mateixa organització interna (objectius, recursos, etc.). En aquest context, la tasca fonamental del cap de vendes és manejar el seu equip de venedors per obtenir vendes que generen beneficis a l’empresa i deixar els clients satisfets. Per tant, l’estabilitat professional dels integrants de la força de vendes estarà condicionada per la manera en què el director de vendes duga a terme les seues tasques. Alhora, el paper exercit pel venedor és condicionant de l’èxit de l’empresa.
Tot i la importància de les vendes i la direcció de vendes dins de l’empresa, aquest camp ha estat considerat de segon nivell. Així, al nostre país, les investigacions empíriques són molt escasses. Per tant, a la vista del que s’ha exposat, la finalitat d’aquest text se centra a proporcionar els pilars bàsics de la relació entre màrqueting i vendes, més concretament entre màrqueting i direcció de vendes, es persegueix oferir una visió genèrica de les diverses funcions que la direcció de vendes pot dur a terme.
|