|
El vessant creatiu de l’expressió escrita és, potser, un dels grans oblidats del nostre sistema educatiu. La pràctica docent, aixoplugada sota els preceptes ambigus —o, si voleu, la redacció fosca i feixuga— del currículum oficial de la Conselleria d’Educació, acostuma a menystenir i arraconar les tasques creatives. Sobretot, a Secundària. És per això que hem decidit centrar la nostra tasca de recerca investigació en una de les propostes que, al nostre parer, més poden ajudar a compensar aqueix dèficit atencional que ha experimentat tradicionalment la creativitat a l’escola, sobretot pel que fa a l’expressió
escrita. Ens referim, certament, a la introducció en l’ensenyament secundari —tant obligatori com postobligatori— dels tallers literaris o tallers d’escriptura literària, i, més concretament, als tallers sobre la literatura del «jo», la prosa no narrativa. Una proposta d’escriptura creativa concebuda com a espai d’experimentació; uns tallers que, com veurem, esdevenen una eina fonamental per a assolir una bona part de les competències bàsiques fixades ara per ara en el currículum oficial.
|