NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La perspectiva de la sostenibilidad en la sociedad del conocimiento interconectado: Gobernanza, Educación, Ética

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La perspectiva de la sostenibilidad en la sociedad del conocimiento interconectado: Gobernanza, Educación, Ética

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Aznar Minguet, Pilar
dc.contributor.author Martínez Agut, María del Pilar
dc.date.accessioned 2013-12-17T12:29:53Z
dc.date.available 2013-12-17T12:29:53Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Aznar Minguet, Pilar Martínez Agut, María del Pilar 2013 La perspectiva de la sostenibilidad en la sociedad del conocimiento interconectado: Gobernanza, Educación, Ética Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información 14 3 37 60
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/32135
dc.description.abstract Abstract This article aims to stimulate thinking about entering the perspective of sustainability in new information societies and knowledge supported by ICTs, and characterized by globalization is far from inclusive. It involves the construction of a global system that promotes the pursuit of environmental quality, social justice and an equitable economy and viable long term. UNESCO has identified three basic ways to get it: governance, education and ethics. Governance can promote equitable social connectivity, changes in patterns of production and consumption and application search and real solutions to the socio-environmental. Education can foster continuing education of those critical, responsible and committed attitudes of respect and harmony with the natural and social environment, international organizations like the OECD, UN and governments through the development of their educational systems, have shaped the competency-based training model, including skills for sustainability are key consider. And all from ethical approaches to guide human capacity to think, act and promote the defense of life on our planet.
dc.relation.ispartof Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 2013, vol. 14, num. 3, p. 37-60
dc.subject Ètica
dc.subject Coneixement, Teoria del
dc.title La perspectiva de la sostenibilidad en la sociedad del conocimiento interconectado: Gobernanza, Educación, Ética
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2013-12-17T12:29:53Z
dc.identifier.idgrec 091965
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (957.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques