Mostra el registre complet de l'element
Beltrán García, Yolanda
Gómez Alfonso, Bernardo (dir.) Màster en Professor/a d'Educació Secundària |
|
Aquest document és un/a treball fi de màster, creat/da en: 2013 | |
The aim of this study is to determinate the difficulties that students of fourth course in secondary school, high school and teacher´s master of secondary school students have with operation and order when they realize calculations with periodic decimal numbers. The study is based in a previous article of Rittaud and Vivier which is a replica of a part of their test we used for data collection. The analysis of students’ answers allows identifying mistakes and deficiencies in education, leading to a classification scheme and interpretation of student performances.El objetivo de este estudio es determinar las dificultades que estudiantes de cuarto de ESO, de Bachillerato y del Máster de Profesor de Educación Secundaria de la especialidad de Matemáticas tienen con la operatoria y el orden, cuando realizan cálculos con números decimales periódicos. El trabajo se sustenta en un estudio de Rittaud y Vivier, del cual se hace una réplica de una parte de su cuestionario que utilizamos para la toma de datos. El análisis de las respuestas de los estudiantes permite identificar errores y carencias en la enseñanza, conducentes a un esquema de clasificación e interpretación de las actuaciones de los estudiantes. | |
Veure al catàleg Trobes |