NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Teaching English as a foreign language in accordance with Social-constructivist pedagogy

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Teaching English as a foreign language in accordance with Social-constructivist pedagogy

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Villacañas de Castro, Luis Sebastián
dc.date.accessioned 2014-01-20T13:52:44Z
dc.date.available 2014-01-20T13:52:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Villacañas de Castro, Luis Sebastián 2013 Teaching English as a foreign language in accordance with Social-constructivist pedagogy Tejuelo 17 97 119
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/32433
dc.description.abstract This article argues that teaching a foreign language (English, in this case) involves a linguistic obstacle which, if not negotiated properly, may place this task in contradiction with some basic principles of Social-constructivist pedagogy. After this obstacle is identified and some potential solutions are discarded, the article resorts to some of the didactic advances developed in the field of English as a second language (ESL) teaching during the last two decades, since the latter has remained more attentive to the conflictive nature of social interactions than any other area in English Learning (EL). Resulting from this analysis, the paper finally resorts to examples in recent EFL research and comes up with a model for Teaching English as an International Language (TEIL), the main feature of which is to integrate EFL students¿ critical reflections on the position enjoyed by English in the international socio-economic arena and the students¿ relation to it. --- Este artículo postula que la enseñanza de una Lengua Extranjera (en este caso, del inglés) implica un obstáculo lingüístico que, si no se negocia de forma adecuada, puede hacer ésta una tarea contradictoria con los principios básicos de la pedagogía socio-constructivista. Tras identificar este obstáculo y descartar algunas potenciales soluciones, el artículo recurre a los avances didácticos desarrollados en la Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua durante las últimas dos décadas, un área ha permanecido más atenta a la naturaleza conflictiva de las interacciones sociales. A partir de este análisis, el artículo extrae algunos ejemplos de la literatura reciente para derivar un modelo de Enseñanza del Inglés como Lengua Internacional cuyo principal rasgo radica en ser capaz de integrar las reflexiones de los estudiantes de inglés como Lengua Extranjera sobre la posición de la que este idioma disfruta en el contexto socio-económico internacional y sobre sus propias relaciones con este contexto.
dc.relation.ispartof Tejuelo, 2013, vol. 17, p. 97-119
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.subject Anglès
dc.title Teaching English as a foreign language in accordance with Social-constructivist pedagogy
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-01-20T13:52:44Z
dc.identifier.idgrec 084609
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (220.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques