Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Furió Gómez, Cristina | |
dc.contributor.author | Solbes Matarredona, Jordi | |
dc.contributor.author | Furió Más, Carlos | |
dc.date.accessioned | 2014-05-07T18:16:16Z | |
dc.date.available | 2014-05-07T18:16:16Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Furió Gómez, Cristina Solbes Matarredona, Jordi Furió Más, Carlos 2007 La historia del primer principio de la Termodinámica y sus implicaciones didácticas Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 4 3 460 474 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/34995 | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this work is carried out a brief historical and epistemological introduction of the thermodynamics¿ birth as a modern science. It is shown, likewise, how this history can contribute to improve the teaching of thermodynamics and to overcome some students¿ difficulties. Keywords: history of science; thermodynamics¿ teaching & learning | |
dc.relation.ispartof | Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2007, vol. 4, num. 3, p. 460-474 | |
dc.subject | Termodinàmica | |
dc.subject | Educació | |
dc.subject | Ciències físiques | |
dc.subject | Ensenyament | |
dc.title | La historia del primer principio de la Termodinámica y sus implicaciones didácticas | |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.date.updated | 2014-05-07T18:16:16Z | |
dc.identifier.idgrec | 043948 | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |