Retòrica bèl·lica en el tractament periodístic de conflictes educatius: metàfores de guerra entorn de l'educació per a la ciutadania
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(406.4Kb)
|
|
|
|
|
|
Carratalá Simón, Adolfo
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2014
|
|
Este documento está disponible también en :
10.2436/20.3008.01.120
|
|
|
|
La cobertura de les notícies vinculades a l'educació hauria d'extremar la precisió i el rigor perquè el tema afecta directament els menors d'edat. Aquesta exigència és encara més gran quan parlem de conflictes al voltant de l'ensenyament. Els mitjans de comunicació haurien d'actuar, en aquests casos, com a agents mediadors que faciliten la cerca d"acords i solucions. En els darrers anys, a Espanya s'ha practicat un tipus de periodisme més orientat a l'increment de la tensió pública que a millorar el coneixement dels individus sobre la realitat. La controvèrsia al voltant de la introducció de l'assignatura d'educació per a la ciutadania n'és un exemple. Aquest treball pretén demostrar, aplicant l'anàlisi textual de nombroses informacions publicades per ABC i La Razón, si la retòrica emprada en el discurs de la premsa conservadora afavorí la representació del conflicte com una situació bèl lica mitjançant el recurrent ús de metàfores pròpies d'aquest camp semàntic. En aquest cas, els missatges d'aquests diaris beneficiarien una conceptualització de l'enfrontament que en permetria la intensificació i que afectaria la normalitat de la vida escolar i el desenvolupament acadèmic dels estudiants. The news coverage of education should place special emphasis on accuracy and correctness since it is a matter that directly affects children. This demand acquires even greater importance in the case of educational conflicts. The media should act in such cases as mediating agents favouring the search for agreements and solutions. In recent years, a type of journalism more closely aimed to increase social tension than to foster people's knowledge of reality has been practised in Spain, for example with respect to the controversy on the start-up of the Education for Citizenship subject. Using textual analysis of numerous news items published in the dailies ABC and La Razón, this paper investigates whether the rhetoric used in the discourse of the conservative press favoured the representation of the educational conflict as a warlike situation by recurrent use of metaphors from the semantic field of war. By doing so, these newspapers' messages would have favoured a conceptualisation of the conflict that intensified it, affecting the normal course of school life and students' academic development.
|
|
Aquest document ha rebut l'ajut del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València |
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element