NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Solbes Matarredona, Jordi
dc.contributor.author Traver i Ribes, Manel Josep
dc.date.accessioned 2014-06-24T16:47:46Z
dc.date.available 2014-06-24T16:47:46Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Solbes Matarredona, Jordi Traver i Ribes, Manuel Josep 2001 Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas Ensenanza de las Ciencias 19 1 151 162
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/36390
dc.description.abstract SUMMARY This is a report about research and results in the application of History of Science to Science Teaching. After a first approach to analyse which is today¿s status of History of Science in high school Physics and Chemistry classes, we attempt to demonstrate that an appropriate introduction of several aspects of history and sociology of Science in our classes can operate a significant improvement in pupil¿s image and attitudes in Science and Science Teaching. We will show that several groups of pupils from 15 to 17 improve significantly their interest in Science after at least a year working with papers containing many different activities that involve different historical aspects of Science, i.e., context biographies, original papers, reports on STS in history or videos showing the making and growth of major concepts in Physics and Chemistry.
dc.relation.ispartof Ensenanza de las Ciencias, 2001, vol. 19, num. 1, p. 151-162
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Professors Formació
dc.subject Educació Investigació
dc.subject Motivació en l'educació
dc.title Resultados obtenidos introduciendo la historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-06-24T16:47:46Z
dc.identifier.idgrec 098433
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (109.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques