NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Profundizando en la educación científica: aspectos epistemológicos y metodológicos a tener en cuenta en la enseñanza.

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Profundizando en la educación científica: aspectos epistemológicos y metodológicos a tener en cuenta en la enseñanza.

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Furió Más, Carlos
dc.contributor.author Furió Gómez, Cristina
dc.contributor.author Solbes Matarredona, Jordi
dc.date.accessioned 2014-06-26T13:48:41Z
dc.date.available 2014-06-26T13:48:41Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Furió Más, Carlos Furió Gómez, Cristina Solbes Matarredona, Jordi 2012 Profundizando en la educación científica: aspectos epistemológicos y metodológicos a tener en cuenta en la enseñanza. Educar em revista 44 37 57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/36652
dc.description.abstract ABSTRACT The main objective of this paper is to present teachers with some of the achievements of research on science didactics. First, it shows how the history and epistemology of science, in particular in Chemistry, are contributing to improvements in teaching, considering the inclusion of conceptual and epistemological aspects that facilitate scientific literacy. In particular, examples in building key concepts in school Chemistry are presented, such as the weight of gases, the idea of substance and chemical element. It also warns teachers of some of the critical topics about the nature of science. Secondly, a brief presentation of the major traditions of research on scientific and technological literacy is presented: the conceptual, the sociocultural and critical changes. Finally, some methodological guidelines of learning that have already been successfully used in teaching specific subjects in Physics and Chemistry, such as the oriented research model, are presented. Keywords: science education; history and epistemology of science; scientific and technological literacy; learning as oriented research; Physics and Chemistry teaching.
dc.relation.ispartof Educar em revista, 2012, vol. 44, p. 37-57
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació Investigació
dc.title Profundizando en la educación científica: aspectos epistemológicos y metodológicos a tener en cuenta en la enseñanza.
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-06-26T13:48:41Z
dc.identifier.idgrec 088222
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (507.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques