NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La tonadilla a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La tonadilla a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pessarrodona i Pérez, Aurèlia ca
dc.date.accessioned 2014-06-30T11:03:24Z
dc.date.available 2014-06-30T11:03:24Z
dc.date.issued 2014 es
dc.identifier.citation Pessarrodona i Pérez, Aurèlia. La tonadilla a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies. SCRIPTA. Revista Internacional de Literatura i Cultura Medieval i Moderna; Vol. 3: MONOGRÀFIC: Erotisme i obscenitat en la literatura catalana antiga; 122-142. ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/36722
dc.description.abstract Resum: Encara que el monopoli oficial dels espectacles teatrals a la Barcelona del Set-cents era en mans de l’Hospital de la Santa Creu, és sabut que l’afició dels barcelonins pel teatre anava més enllà de la Casa de Comèdies gestionada per aquesta entitat. En el present article es mostren diversos casos que manifesten l’interès del públic barceloní per la tonadilla, gènere lírico-escènic breu importat a la Ciutat Comtal per imitació dels teatres madrilenys. Aquest interès ultrapassava l’escenari de la Casa de Comèdies, amb un curiós comerç dels textos i la possibilitat d’una pràctica privada. D’aquesta manera s’observa com aquest gènere importat pogué arrelar entre el públic barceloní, especialmente afeccionat als espectacles lírics..Paraules clau: tonadilla, Barcelona, segle XVIII, teatre, música. Abstract: In eighteenth-century Barcelona the official monopoly of theatre was in the hands of the Hospital of the Holy Cross. But it is well know that the theatrical passion of the people of Barcelona went beyond the official theatre managed by this institution. The present article seeks to show the interest of the spectators of Barcelona in the tonadilla, a brief musical and theatral genre imported from Madrid. This interest went beyond the official theatre, with a significant trade of libretti and the possibility of a private practice. Therefore, we realize how this imported genre could become ingrained in the audience of Barcelona, touched deeply by lyric spectacles..  Keywords: tonadilla, Barcelona, eighteenth-century, theatre, music. es
dc.rights Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors. La revista té dret a la difusió i distribució dels textos amb finalitats acadèmiques. Qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit dels autors o de la direcció de la revista. es
dc.title La tonadilla a la Barcelona del darrer terç del Set-cents més enllà de la Casa de Comèdies es
dc.type journal article es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url http://ojs.uv.es/index.php/scripta/article/view/3427 es

Visualització       (529.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques