Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.advisor | Lázaro Lorente, Luis Miguel | |
dc.contributor.author | Taylor, Jacqueline May | |
dc.contributor.other | Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació | es_ES |
dc.date.accessioned | 2014-09-29T07:59:52Z | |
dc.date.available | 2014-09-30T06:10:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 09-09-2014 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/39040 | |
dc.description.abstract | This research paper examines what is meant by ‘internationalising’ higher education and how globalisation and, in particularly, internationalisation have influenced cross-border/transnational higher education, as well as the effects trade policies have had on student mobility and programme and institution (P & I) mobility over the years. These two types of mobility have been instrumental in nation building. Through qualitative and quantitative research it is evident that for countries that have had and continue to have difficulty addressing the demands for higher education cross-border education has been their primary solution. On the other hand, for countries that provide the majority of international higher education services education export has been and will continue to be a significant means of revenue. The financial benefits to individuals, nations and regions are evidence of the importance cross-border higher education plays in an ever growing global ‘knowledge economy’. This paper, therefore, looks at various facets and the implications of cross-border/transnational higher education for develop and developing countries. | en_US |
dc.description.abstract | Este trabajo examina que significa 'la internacionalización de la educación superior' y como la globalización, en particular, la internacionalización han influencionado la educaciñon transnacional y los efectos que las polítcas comerciales y económias han tenido en la movilidad de estudiantes y en la movilidad de programas e instituciones a lo largo de estos últimos años. Estos dos tipos de movilidades han sido muy relevantes en el desarrollo nacional. Por medio de la investigacion cualitativa y cuantitativa, resulta evidente que para los países en desarrollo que han tenido dificultad en satisfacer las exigencias y necesidades de educación superior de su población, la educación transnacional ha sido la solucion principal para ellos para así cubrir dichas demandas. No obstante, para los países que proveen la mayoria de los servicios de la educación internacional, la educación tranfronteriza ha sido y seguirá siendo un medio de renta significativa. Los beneficios financieros a nivel individual, nacional, y regional, son evidencias de la importancia del papel de la educaion transnacional en una creciente economía de conocimiento global. Este trabajo de invetigación, por lo tanto, presenta las diferentes faceta e implicaciones de la educación transnacional que a nivel superior tiene para los países desarrollados y en desarrollo. | es_ES |
dc.format.extent | 374 p. | es_ES |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.subject | transnational | es_ES |
dc.subject | globalisation | es_ES |
dc.subject | higher education | es_ES |
dc.subject | student mobility | es_ES |
dc.subject | internationalisation | es_ES |
dc.subject | programme mobility | es_ES |
dc.subject | institution mobility | es_ES |
dc.subject | cross-border | es_ES |
dc.title | Internationalisation in higher education: A comparative view of cross-border type 1 & 2 education and their impact on developing and developed countries | es_ES |
dc.type | doctoral thesis | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |