Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Aranzábal, Asier | ca |
dc.date.accessioned | 2015-01-09T09:32:26Z | |
dc.date.available | 2015-01-09T09:32:26Z | |
dc.date.issued | 2014 | es |
dc.identifier.citation | Aranzábal, Asier. "Aprenentatge basat en projectes": aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor. @tic.revista d'innovació educativa; No 13 (2015): Autumn (July-December, 2014); 138-148. | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/41219 | |
dc.description.abstract | L’objectiu d’aquest treball és presentar l’experiència i els resultats derivats de l’aplicació del mètode d’aprenentatge basat en projectes (PBL) de l’assignatura de Termotècnia de la titulació d’Enginyeria Química de la Universitat del País Basc/Euskal Herriko Unibertsitatea. Després d’un anàlisi crític dels resultats acadèmics dels alumnes que aprenen motors tèrmics, s’observa que l’estratègia d’ensenyament-aprenentatge tradicional, basat en classes magistrals + classes d’aplicació en una llista d’exercicis (totalment acotats i amb una solució única), està fallant. Davant d’aquesta situació, es planteja un enfoc constructivista centrat en l’alumne perquè ell mateix construeixi el seu aprenentatge activa i cooperativament, i no escoltant classes magistrals ni memoritzant. Per això, s’eliminen les classes magistrals i les de resolució d’exercicis i es substitueixen per dos projectes de disseny, complex, poc estructurat i contextualitzat en la tasca professional, amb un plantejament típic del PBL: 1) identificació de necessitats d’aprenentatge; 2) recerca d’informació i construcció de coneixement; 3) anàlisi i reflexió sobre allò que s’ha après; 4) identificació de noves necessitats d’aprenentatge. Els resultats de la intervenció s’avaluen amb eines formatives i sumatives. Els resultats acadèmics milloren notablement degut a una menor taxa d’abandonament o no presentats i a l’exigència de treball i aprenentatge més constant. Les enquestes d’opinió indiquen que l’alumne percep que millora la interacció amb el professor, s’afavoreix el treball en equip, s’estimula la participació i comunicació i augmenta la motivació. | es |
dc.rights | Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada | es |
dc.subject | Project Based Learning, Cooperative leaning, heat engines, power systems, chemical engineering | es |
dc.subject | Aprendizaje Basado en Proyectos, aprendizaje cooperativo, problema único, motores térmicos, sistemas de potencia, Ingeniería Química | es |
dc.title | Aprenentatge basat en projectes: aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS | es |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |
dc.identifier.url | https://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/3904 | es |