NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprenentatge basat en projectes: aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Aprenentatge basat en projectes: aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Aranzábal, Asier ca
dc.date.accessioned 2015-01-09T09:32:26Z
dc.date.available 2015-01-09T09:32:26Z
dc.date.issued 2014 es
dc.identifier.citation Aranzábal, Asier. "Aprenentatge basat en projectes": aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor. @tic.revista d'innovació educativa; No 13 (2015): Autumn (July-December, 2014); 138-148. ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/41219
dc.description.abstract L’objectiu d’aquest treball és presentar l’experiència i els resultats derivats de l’aplicació del mètode d’aprenentatge basat en projectes (PBL) de l’assignatura de Termotècnia de la titulació d’Enginyeria Química de la Universitat del País Basc/Euskal Herriko Unibertsitatea. Després d’un anàlisi crític dels resultats acadèmics dels alumnes que aprenen motors tèrmics, s’observa que l’estratègia d’ensenyament-aprenentatge tradicional, basat en classes magistrals + classes d’aplicació en una llista d’exercicis (totalment acotats i amb una solució única), està fallant. Davant d’aquesta situació, es planteja un enfoc constructivista centrat en l’alumne perquè ell mateix construeixi el seu aprenentatge activa i cooperativament, i no escoltant classes magistrals ni memoritzant. Per això, s’eliminen les classes magistrals i les de resolució d’exercicis i es substitueixen per dos projectes de disseny, complex, poc estructurat i contextualitzat en la tasca professional, amb un plantejament típic del PBL: 1) identificació de necessitats d’aprenentatge; 2) recerca d’informació i construcció de coneixement; 3) anàlisi i reflexió sobre allò que s’ha après; 4) identificació de noves necessitats d’aprenentatge. Els resultats de la intervenció s’avaluen amb eines formatives i sumatives. Els resultats acadèmics milloren notablement degut a una menor taxa d’abandonament o no presentats i a l’exigència de treball i aprenentatge més constant. Les enquestes d’opinió indiquen que l’alumne percep que millora la interacció amb el professor, s’afavoreix el treball en equip, s’estimula la participació i comunicació i augmenta la motivació. es
dc.rights Tots els articles de la revista, estan subjectes a una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada es
dc.subject Project Based Learning, Cooperative leaning, heat engines, power systems, chemical engineering es
dc.subject Aprendizaje Basado en Proyectos, aprendizaje cooperativo, problema único, motores térmicos, sistemas de potencia, Ingeniería Química es
dc.title Aprenentatge basat en projectes: aproximació a l'ensenyament de sistemes de potència de gas i vapor es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.identifier.url https://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/3904 es

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques