NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (139.9Kb)

   
    
Solaz Portolés, Joan Josep; Sanjosé López, Vicente
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006

Abstract (Algorithmic and conceptual problems: the influence of some instructional variables) The influence of four versions of a scientific text on the performance of High School students in solving algorithmic and conceptual problems has been in - vestigated. Text versions differed in variables improving text base and/or situation model. The results obtained reveal that: 1) success in solving algorithmic problems does indicate mastery of concepts; 2) only the group of students who read the text containing variables that improve the textual coherence and connect textual information with the previous knowledge performed significantly better in conceptual problem solving, and 3) the proportion of students giving the correct solution to the algo - rithmic problem is not altered of statistically significant way with these variables.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques