NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Metacognitive approach to evaluation in teaching

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Metacognitive approach to evaluation in teaching

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (166.0Kb)

   
    
Barrero González, Narciso
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2001

Este documento está disponible también en : https://ojs.uv.es/index.php/RELIEVE/article/view/4444

The aim of this study is to analyze the teaching evaluation from the metacognitive strategy. From this perspective, we study how it can allow self-monitoring and changing of the process. We must consider the evaluation not only as a product, if it is in this way, but that the teaching should be evaluated depending on the process. The metacognitive approach of evaluation could increase the ecological validity, because it seems to favor both constant feed-back from the teaching method according to personal context and the consideration of unforeseen objectives.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques