Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Martínez Mínguez, Lurdes | es |
dc.contributor.author | Vallés Rapp, Cristina | es |
dc.contributor.author | Romero Martín, Maria del Rosario | es |
dc.date.accessioned | 2015-06-26T12:03:16Z | |
dc.date.available | 2015-06-26T12:03:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | es |
dc.identifier.citation | Martínez Mínguez, Lurdes ; Vallés Rapp, Cristina ; Romero Martín, Maria del Rosario. Estudiantes universitarios: ventajas e inconvenientes de la evaluación formativa. En: @tic. revista d'innovació educativa, 2015, No. 14: 59 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/44769 | |
dc.description.abstract | The objective of this study is analyzing the advantages and disadvantages of university students who study subjects that develop systems of skills formative assessment. Following a quantitative, descriptive and non-competitive methodology, we have analyzed the opinions of 5,419 students who have studied 70 subjects at 16 Spanish universities in the years 1011-2012 and 2012-2013, through a Likert scale opinion. The results show the advantages of the student’s importance, the individualization of the teaching practice and the type of learning achievement, and some disadvantages referring to the student’s devotion, their individual and group commitment and the workload that formative assessment system involve. The findings suggest a more positive overall assessment of the advantages and disadvantages of less remarkable of implemented systems, which recommend the use of formative assessment systems more extended and strengthened and supported by the academic institutions concerned. | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo de este estudio es analizar las ventajas e inconvenientes que encuentra el alumnado universitario que cursa asignaturas que implementan sistemas de evaluación formativa de competencias. Desde una metodología cuantitativa, descriptiva y no comparativa se han analizado 5.419 estudiantes que han cursado 70 asignaturas en 16 universidades españolas durante los cursos 2011-2012 y 2012-2013. Los resultados muestran una valoración general muy positiva respecto a las ventajas en relación al protagonismo del alumnado, la individualización de la enseñanza y del grado y tipo de aprendizaje; y unas percepciones menos destacables sobre inconvenientes en referencia a la dedicación del estudiante, su compromiso individual y grupal y la carga de trabajo que suponen para el alumnado los sistemas de evaluación formativa. | es |
dc.subject | Educación | es |
dc.subject | Psicología y educación | es |
dc.title | Estudiantes universitarios: ventajas e inconvenientes de la evaluación formativa | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS TECNOLÓGICAS | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |