Mostra el registre complet de l'element
Fabregat Pitarch, Antonio; Gallardo Fernández, Isabel María | |
Aquest document és un/a Comunicació/Ponència, creat/da en: 2012 | |
This experience has been carried out in the context of craft schools valence during the academic year 2010-2011. specifically in the Intermediate Training Course "Administrative Management" modules in Financial Products and Services and Commodities Insurance and Administrative Management of the sale. We take an approach of inclusive school that develops a model to offer a quality education for all students regardless of their physical or cognitive, cultural and social circumstances of the genre. Given the complexity of the issues of education, teachers have to offer personal attention required to combat student failure. Mentoring is the modality of educational guidance that deals with the socio-emotional and cognitive support of the students within the educational and preventive framework, with the aim of promoting human development.Esta experiencia se ha llevado a cabo en el contexto de las escuelas de artesanos de valencia durante el curso académico 2010-2011. en concreto, en el Ciclo Formativo de Grado medio "Gestión administrativa" en los módulos de Productos y Servicios Financieros y de Seguros Básicos y Gestión Administrativa de la compraventa. Asumimos un planteamiento de escuela inclusiva que desarrolla un modelo que permite ofertar una educación de calidad para todo el alumnado independientemente de sus circunstancias sociales, culturales, de genero, físicas o cognitivas. Ante la complejidad de la problemática educativa, los profesores hemos de ofrecer la atención personalizada que requiere la lucha contra el fracaso estudiantil. La tutoría es la modalidad de la orientación educativa que se encarga del acompañamiento socioafectivo y cognitivo de los estudiantes, dentro del marco formativo y preventivo, con el objetivo de potenciar su desarrollo humano. | |
Veure al catàleg Trobes |