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Nature and Culture in Tony Harrison's The Trackers of Oxyrhynchus

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Nature and Culture in Tony Harrison's The Trackers of Oxyrhynchus

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dc.contributor.author González Pérez, Leticia es
dc.date.accessioned 2015-10-19T07:16:36Z
dc.date.available 2015-10-19T07:16:36Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation González Pérez, Leticia. Nature and Culture in Tony Harrison's The Trackers of Oxyrhynchus. En: Tycho, 2015, No. 3: 5 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/47760
dc.description.abstract The aim of Tony Harrison’s The Trackers of Oxyrhynchus, highlighted as one of the 100 best plays in the twentieth century by the National Theatre Millenium Poll, is to bring the dramatic genre of the satyr-play back to life. There is only one complete original version in existence along with scat fragments, in comparison with the greater quantity of classical tragedies which have survived. The Trackers of Oxyrhynchus is a reworking of the papyri fragments of the satyr play Ichneutae (Trackers) by Sophocles, which was inspired by the Homeric Hymn to Hermes. In this article, the idea is to analyse Tony Harrison’s version for the National Theatre, focusing on the importance of nature and culture in the play. The elements of classical tradition remaining from the hypotexts by Sophocles and the Homeric hymn will be explored, together with the ones which have been modified in the version by Tony Harrison and the reasons. There will be an analysis of how the elements of culture stem from the exploitation of nature and the reasons why nature is treated as an inferior being despite the fact that it is the main source of culture. This is exemplified in the contemptuous treatment of the satyrs by Apollo, and especially in the flaying of Marsyas. Furthermore, the analysis will be focused on the way nature eventually takes revenge and how this is portrayed in the play. Finally, the reasons behind Tony Harrison’s reelaboration will be examined, and the conclusion will involve a critical analysis of The Trackers of Oxyrhynchus. en_US
dc.description.abstract La obra teatral The Trackers of Oxyrhynchus, de Toni Harrison, elegida como una de las 100 mejores obras de teatro del siglo xx por el National Theatre Millennium Poll, representa el deseo de revivir el género del drama satírico, del que apenas se conservan ejemplares en comparación con las tragedias clásicas. The Trackers of Oxrychynchus es una reelaboración de los fragmentos papiráceos encontrados del drama satírico Ichneutae (Trackers) de Sófocles, basado, a su vez, en el himno homérico a Hermes. En este artículo nos proponemos analizar la versión de Tony Harrison, centrándonos en el papel de la naturaleza y la cultura en la misma, examinando qué elementos han pervivido y cuáles han sido modificados en The Trackers of Oxyrhynchus en comparación con el hipotexto de Sófocles y con el himno homérico a Hermes. Analizaremos la forma en la que muchos elementos de la cultura surgen de la explotación de la naturaleza, y cómo, a pesar de ser ésta fuente de cultura, es tratada como un ser inferior, como podemos ver en el trato de Apolo a los sátiros, y especialmente en el episodio del despellejamiento de Marsias. También nos centraremos en la venganza de la naturaleza y cómo este hecho se refleja en la obra. Finalmente, buscaremos las razones de las reelaboraciones de Tony Harrison y realizaremos un análisis crítico de la obra. es
dc.subject Filologías clásicas y antiguas es
dc.subject Filologías es
dc.title Nature and Culture in Tony Harrison's The Trackers of Oxyrhynchus es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

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