NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Contexto, Estructura y Analogías en la Resolución de Problemas Verbales Algebraicos por Maestros de Primaria en Formación

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Contexto, Estructura y Analogías en la Resolución de Problemas Verbales Algebraicos por Maestros de Primaria en Formación

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.contributor.author Caballer Alonso, Alexandre
dc.date.accessioned 2015-11-03T16:25:53Z
dc.date.available 2015-11-03T16:25:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Solaz Portolés, Joan Josep Caballer Alonso, Alexandre 2015 Contexto, Estructura y Analogías en la Resolución de Problemas Verbales Algebraicos por Maestros de Primaria en Formación Revista Electrónica de Investigación Educativa (REDIE) 17 3 94 108
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/48030
dc.description.abstract This study analyses the influence of word problem's context and structure, and capturing the structure and using analogies on problem-solving. A 2x3x2 factorial design was used with two between-subjects variables -capturing the structure and the use of analogies- and one within- subjects variable -structural complexity of word problem-. Two types of booklets containing two word problems that differ from each other in structure (and each type of booklet having problems of different context) and questions about capturing the structure and using analogies in problem solving, were administered to 66 third-year pre-service primary teachers from the same university (University of Valencia,Spain). The results of the ANOVAs showed that: a) Problems increase in difficulty when they have complex structure and low familiarity context, and b) Capturing the structure and the use of analogies are needed to solve structurally complex problems.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Revista Electrónica de Investigación Educativa (REDIE), 2015, vol. 17, num. 3, p. 94-108
dc.subject Solució de problemes
dc.subject Educació primària
dc.subject Professors Formació
dc.subject Matemàtica Ensenyament
dc.title Contexto, Estructura y Analogías en la Resolución de Problemas Verbales Algebraicos por Maestros de Primaria en Formación
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2015-11-03T16:25:53Z
dc.identifier.idgrec 107505
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (522.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques