NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (57.86Kb)

   
    
Siguán Soler, Miguel
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2003

This article provides a sociocultural perspective of language acquisition that focuses on the relationship between the child and the environment in which language is acquired. This relationship is revealed in children’s monologues and dialogues. By analyzing these types of speech, the article aims to explain what children do as they acquire language and why they do it. The second section of the article reviews three theoretical and methodological perspectives of child language acquisition (cognitivist, pragmatic, and sociocultural theory) and argues for an integration of theories.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques