NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Siguán Soler, Miguel es
dc.date.accessioned 2015-11-28T09:31:03Z
dc.date.available 2015-11-28T09:31:03Z
dc.date.issued 2003 es
dc.identifier.citation Siguán Soler, Miguel. Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2003, No. 35: 47 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/48659
dc.description.abstract This article provides a sociocultural perspective of language acquisition that focuses on the relationship between the child and the environment in which language is acquired. This relationship is revealed in children’s monologues and dialogues. By analyzing these types of speech, the article aims to explain what children do as they acquire language and why they do it. The second section of the article reviews three theoretical and methodological perspectives of child language acquisition (cognitivist, pragmatic, and sociocultural theory) and argues for an integration of theories. en_US
dc.subject Lingüística es
dc.subject Filologías es
dc.title Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (57.86Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques