NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Factors affecting school teachers’ perceptions of the instructional benefits of educational digital media

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Factors affecting school teachers’ perceptions of the instructional benefits of educational digital media

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Badia Garganté, Antoni es
dc.contributor.author Meneses, Julio es
dc.contributor.author Fàbregues, Sergi es
dc.contributor.author Sigalés Conde, Carles es
dc.date.accessioned 2016-01-08T12:28:30Z
dc.date.available 2016-01-08T12:28:30Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Badia Garganté, Antoni ; Meneses, Julio ; Fàbregues, Sergi ; Sigalés Conde, Carles. Factors affecting school teachers’ perceptions of the instructional benefits of educational digital media. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 2015, Vol. 21, no. 2: 1 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/49870
dc.description.abstract This study aims to identify the factors that affect primary and secondary school teachers’ perceptions of the potential benefits of digital media for teaching and learning in schools. These perceptions are related to beliefs about the value of using digital media in education. Various studies have shown that when teachers believe that the use of digital media is valuable for instruction and learning, they are more likely to incorporate their use into teaching practice. Three sets of factors were used as independent variables: the general profile of the school and the teacher, the technological profile of the school, and the technological profile of the teacher. This study used survey data gathered from 702 teachers at 356 primary and secondary schools in Spain. Correlation and hierarchical regression analyses were performed to examine the relationship between the independent variables and teachers’ perceptions. The results show a strong relationship between these perceptions and the technological profile of teachers. The factors that best predict the dependent variable are the area of study, digital literacy, ICT training, and the frequency of Internet access, both inside and outside the school. Finally, we suggest that the integration of digital media in the classroom is not an isolated objective to be achieved separately from pedagogical goals, but is closely interrelated with teachers' educational aims.. en_US
dc.description.abstract Este estudio pretende identificar los factores que influyen en las percepciones de los profesores sobre los beneficios de los medios educativos digitales para la enseñanza y el aprendizaje. Varios estudios relevantes han indicado que cuando los profesores creen que los medios educativos digitales son valiosos para la enseñanza y el aprendizaje, son más propensos a incorporarlos en su práctica docente. Se han considerado tres conjuntos de factores como variables independientes: las características de la escuela y del profesor, las características tecnológicas de la escuela, y las características tecnológicas del profesor. Se recogieron datos de 702 profesores de unas 356 escuelas de educación primaria y secundaria en España con un cuestionario. Mediante análisis de correlación múltiple y de regresión jerárquica examinamos la relación entre las variables independientes y las percepciones de los profesores. Los resultados muestran una fuerte relación entre estas percepciones y las características tecnológicas del profesor. Los factores más predictivos son el área de enseñanza, la alfabetización digital, la formación en tecnología educativa y la frecuencia de acceso a Internet, dentro y fuera de la escuela. Por último, sugerimos que la integración de los medios educativos digitales en el aula es un objetivo totalmente interrelacionados con las finalidades instruccionales de los profesores es
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title Factors affecting school teachers’ perceptions of the instructional benefits of educational digital media es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (214.4Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques