NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

The Smartphone in the teaching-learning-assessment in Higher Education. Perceptions of teachers and students

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

The Smartphone in the teaching-learning-assessment in Higher Education. Perceptions of teachers and students

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author González Fernández, Natalia es
dc.contributor.author Salcines Talledo, Irina es
dc.date.accessioned 2016-01-08T12:28:32Z
dc.date.available 2016-01-08T12:28:32Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation González Fernández, Natalia ; Salcines Talledo, Irina. The Smartphone in the teaching-learning-assessment in Higher Education. Perceptions of teachers and students. En: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 2015, Vol. 21, no. 2: 3 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/49872
dc.description.abstract Smartphone is the mobile device which at present is having the best acceptance among the public worldwide, symbolizing an Internet mobile revolution. Although the impact of emerging technologies and forms of communication in society is undeniable, in education, it is still a challenge. Therefore, the objectives of this work are focused on detecting the implementation of Smartphone as a tool to the service of the teaching, learning and assessment for teachers and students of higher education, and know the benefits and difficulties appreciated by teachers and university students, related with the introduction of Smartphone in the teaching, learning and assessment processes. For this they have been designed, validated and implemented tools for collecting quantitative and qualitative information, using two questionnaires, one for teachers (n = 311) and other for students (n = 483) and two focus groups with students (n = 6) and teachers (n = 6). The results show that, despite the low implementation Smartphone teaching, teachers and students perceive more benefits than difficulties with its introduction in university classrooms. en_US
dc.description.abstract El dispositivo móvil que mayor acogida está teniendo en la actualidad es el Smartphone, simbolizando la revolución del Internet móvil. Aunque la incidencia de las tecnologías y formas de comunicación emergentes en la sociedad es innegable, en el ámbito educativo, supone un reto. Por ello, los objetivos de este trabajo se centran en detectar la importancia otorgada al Smartphone como herramienta al servicio de los procesos de enseñanza, aprendizaje y evaluación, por docentes y discentes de Educación Superior y, conocer los beneficios y dificultades apreciadas por el profesorado y alumnado universitario, sobre la introducción del Smartphone en los procesos de enseñanza, aprendizaje y evaluación. Para ello se ha diseñado, validado e implementado herramientas de recogida de información cuantitativas y cualitativas, aplicando dos cuestionarios, uno destinado a docentes (n=311) y otro a estudiantes (n=483) y, dos Grupos Focales con estudiantes (n=6) y profesores (n=6). Los resultados muestran que, a pesar de la baja implementación pedagógica del Smartphone, docentes y estudiantes perciben más ventajas que dificultades respecto a su introducción en las aulas universitarias. es
dc.subject Educación es
dc.subject Psicología y educación es
dc.title The Smartphone in the teaching-learning-assessment in Higher Education. Perceptions of teachers and students es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (572.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques