NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Evaluación de necesidades y expectativas ante la construcción de un espacio interactivo de comunicación, información y aprendizaje histórico-educativo

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Evaluación de necesidades y expectativas ante la construcción de un espacio interactivo de comunicación, información y aprendizaje histórico-educativo

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Mengual Andrés, Santiago
dc.contributor.author Payà Rico, Andrés
dc.contributor.author Roig Vila, Rosabel
dc.date.accessioned 2016-03-07T07:19:15Z
dc.date.available 2016-03-07T07:19:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Mengual Andrés, Santiago Payá Rico, Andrés Roig Vila, Rosabel 2015 Evaluación de necesidades y expectativas ante la construcción de un espacio interactivo de comunicación, información y aprendizaje histórico-educativo Revista Complutense de Educacion 26 Especial 141 158
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/51722
dc.description.abstract Awareness of the huge possibilities that Web 2.0 offers to pedagogy, participation and scientific collaboration led the authors of the present paper to consider the detection of needs and expectations regarding the creation of a virtual platform defined by an interactive space or social network for history of education and history-educational heritage. Thanks to an assessment, made possible through a survey carried out among a group of teaching experts and history of education researchers, we were allowed to reach a number of relevant conclusions about specific aspects (knowledge and use, expectations, components, etc.) that will guide our ad hoc construction of the aforesaid platform. It is worth highlighting the poor knowledge and limited use of both generic and specific social networks, as well as of other web applications, in addition to which it deserves to be stressed that the age of participants did not determine the perception of importance assigned to ICTs when it comes to development within teaching and research. Keywords: web 2.0 technologies, social networks, collaboration, history of education, heritage education
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Revista Complutense de Educacion, 2015, vol. 26, num. Especial, p. 141-158
dc.subject Educació
dc.title Evaluación de necesidades y expectativas ante la construcción de un espacio interactivo de comunicación, información y aprendizaje histórico-educativo
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-03-07T07:19:15Z
dc.identifier.doi 10.5209/rev_RCED.2015.v26.46331
dc.identifier.idgrec 107391
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (109.4Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques