NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Efecto de las Características del Problema, Captación de su Estructura y Uso de Analogías sobre el Éxito de los Estudiantes de Secundaria en la Resolución de Problemas

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Efecto de las Características del Problema, Captación de su Estructura y Uso de Analogías sobre el Éxito de los Estudiantes de Secundaria en la Resolución de Problemas

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author García Gallego, Pedro
dc.contributor.author Sanjosé López, Vicente
dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.date.accessioned 2016-05-16T17:07:09Z
dc.date.available 2016-05-16T17:07:09Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation García Gallego, Pedro Sanjosé López, Vicente Solaz Portolés, Joan Josep 2015 Efecto de las Características del Problema, Captación de su Estructura y Uso de Analogías sobre el Éxito de los Estudiantes de Secundaria en la Resolución de Problemas Teoria de la Educacion 22 2 221 244
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53606
dc.description.abstract This study analyses the influence of academic level, academic itinerary, word problem's context and structure, capturing problem structure, and using analogies on problem-solving. A factorial design was used with one within-subjects variable and several between-subjects variables, which have been selected depending on the hypothesis in question. Two types of booklets containing two word problems and questions about capturing problem structure and using analogies in problem solving, were administered to a total of 181 grade-10 and grade-12 students. The results of non-parametric statistical tests showed that: a) Academic level and academic itinerary are decisive variables in problem solving, b) Capturing problem structure is needed to solve problems, but the use of analogies is not needed, and c) Problems increase in difficulty when they have complex structure and low familiarity context.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Teoria de la Educacion, 2015, vol. 22, num. 2, p. 221-244
dc.subject Solució de problemes
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Educació secundària
dc.title Efecto de las Características del Problema, Captación de su Estructura y Uso de Analogías sobre el Éxito de los Estudiantes de Secundaria en la Resolución de Problemas
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-05-16T17:07:10Z
dc.identifier.doi 10.14201/teoredu2015272221244
dc.identifier.idgrec 111430
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (423.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques