Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(841.6Kb)
|
|
|
|
|
|
Badenes Ribera, Laura; Frías Navarro, María Dolores; Pascual Soler, Marcos
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2015
|
|
|
|
Antecedents. Informar sobre els valors p de les proves de significació
estadística és comú en la literatura empírica de Psicologia. No obstant això,
les interpretacions incorrectes del valor p són abundants i repetitives. Aquests
errors afecten les decisions professionals i posen en risc la qualitat de les
intervencions psicològiques i l'acumulació d'un coneixement científic vàlid.
L'objectiu d'aquest estudi és descriure els errors d'interpretació del valor p i
la seua interpretació correcta en els estudiants de Psicologia de la Universitat
de València. Mètode: La mostra està formada per 63 participants. L'edat
mitjana dels participants va ser de 20,05 anys (DT = 2,74). Es va enquestar els participants sobre les seues interpretacions dels valors de p. Resultats.
Els nostres resultats suggereixen que la majoria dels estudiants universitaris
de Psicologia no coneixen la interpretació correcta dels valors p. La fal·làcia
de la probabilitat inversa presenta més problemes de comprensió. A més, un
gran nombre dels estudiants confonen la significació estadística del resultat
obtingut amb la seua significació pràctica o clínica. Conclusions principals
Aquests resultats destaquen la importància de l'educació estadística.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element