NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Badenes Ribera, Laura en
dc.contributor.author Frías Navarro, María Dolores en
dc.contributor.author Pascual Soler, Marcos en
dc.date.accessioned 2016-05-25T10:48:03Z
dc.date.available 2016-05-25T10:48:03Z
dc.date.issued 2015 es
dc.identifier.citation Badenes Ribera, Laura ; Frías Navarro, María Dolores ; Pascual Soler, Marcos. Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2015, Vol. 16, no. 2: 15-32 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53724
dc.description.abstract Antecedents. Informar sobre els valors p de les proves de significació estadística és comú en la literatura empírica de Psicologia. No obstant això, les interpretacions incorrectes del valor p són abundants i repetitives. Aquests errors afecten les decisions professionals i posen en risc la qualitat de les intervencions psicològiques i l'acumulació d'un coneixement científic vàlid. L'objectiu d'aquest estudi és descriure els errors d'interpretació del valor p i la seua interpretació correcta en els estudiants de Psicologia de la Universitat de València. Mètode: La mostra està formada per 63 participants. L'edat mitjana dels participants va ser de 20,05 anys (DT = 2,74). Es va enquestar els participants sobre les seues interpretacions dels valors de p. Resultats. Els nostres resultats suggereixen que la majoria dels estudiants universitaris de Psicologia no coneixen la interpretació correcta dels valors p. La fal·làcia de la probabilitat inversa presenta més problemes de comprensió. A més, un gran nombre dels estudiants confonen la significació estadística del resultat obtingut amb la seua significació pràctica o clínica. Conclusions principals Aquests resultats destaquen la importància de l'educació estadística. es
dc.subject Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia, Errors d'interpretació, valors p, test de significació, inferència estadística., Artículo es
dc.title Errors d'interpretació dels valors "p" en estudiants universitaris de Psicologia es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (841.6Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques