|
El present estudi va tenir per objectiu dissenyar un programa de prevenció
de la violència a les aules de secundària. La finalitat del programa va ser
avaluar la relació existent entre l'entrenament rebut per part dels nens d'un
col·legi concertat a Manises, València, en habilitats de resolució de conflictes
i mediació i la disminució de la violència a l'aula. El disseny utilitzat per a la
realització de la investigació va ser un disseny pretest-intervenció-posttest.
La mostra incloïa 24 subjectes d'edats compreses entre els 12 i els 14 anys
(M = 17.25, DT = 22.53). El 58,3% eren dones i 41,7% homes. Per mesurar el
canvi es va aplicar un qüestionari, abans i després de l'entrenament dissenyat
ad hoc. El programa consistia en tres sessions d'intervenció d'una hora de
durada durant un curs escolar. Els continguts treballats van ser el conflicte,
tècniques d'escolta activa, dilemes morals i diàlegs apreciatius. Els resultats
van suggerir un impacte positiu de la intervenció, els nens van incrementar
significativament les seves habilitats comunicacionals i relacionals, es va disminuir
l'agressivitat a l'aula.
|