Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Baixauli Gallego, Elena | en |
dc.date.accessioned | 2016-05-25T10:48:04Z | |
dc.date.available | 2016-05-25T10:48:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | es |
dc.identifier.citation | Baixauli Gallego, Elena. Prevenció de la violència a l'escola: una proposta d'intervenció. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2015, Vol. 16, no. 2: 33-51 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/53730 | |
dc.description.abstract | El present estudi va tenir per objectiu dissenyar un programa de prevenció de la violència a les aules de secundària. La finalitat del programa va ser avaluar la relació existent entre l'entrenament rebut per part dels nens d'un col·legi concertat a Manises, València, en habilitats de resolució de conflictes i mediació i la disminució de la violència a l'aula. El disseny utilitzat per a la realització de la investigació va ser un disseny pretest-intervenció-posttest. La mostra incloïa 24 subjectes d'edats compreses entre els 12 i els 14 anys (M = 17.25, DT = 22.53). El 58,3% eren dones i 41,7% homes. Per mesurar el canvi es va aplicar un qüestionari, abans i després de l'entrenament dissenyat ad hoc. El programa consistia en tres sessions d'intervenció d'una hora de durada durant un curs escolar. Els continguts treballats van ser el conflicte, tècniques d'escolta activa, dilemes morals i diàlegs apreciatius. Els resultats van suggerir un impacte positiu de la intervenció, els nens van incrementar significativament les seves habilitats comunicacionals i relacionals, es va disminuir l'agressivitat a l'aula. | es |
dc.subject | Violència, prevenció, mediació, conflicte, escola., Artículo | es |
dc.title | Prevenció de la violència a l'escola: una proposta d'intervenció | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |