NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Validación de un instrumento de observación para el análisis de habilidades socio-emocionales en Educación Física

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Validación de un instrumento de observación para el análisis de habilidades socio-emocionales en Educación Física

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Maravé Vivas, Maria
dc.contributor.author Gil Gómez, Jesús
dc.contributor.author Chiva Bartoll, Óscar
dc.contributor.author Moliner Miravet, Lidón
dc.date.accessioned 2016-05-25T18:00:02Z
dc.date.available 2016-05-25T18:00:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Maravé Vivas, Maria Gil Gómez, Jesús CHIVA BARTOLL, Óscar Moliner Miravet, Lidón 2017 Validación de un instrumento de observación para el análisis de habilidades socio-emocionales en Educación Física Retos. Nuevas Tendencias en Educ.Física, Deporte y Recreación 31 120 125
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53757
dc.description.abstract Due to the need to provide tools to physical education teachers to assess rigorously the results of their work in the socio-emotional context, this paper presents the design process and validation of a system of categories for assessing socio skills emotional needs of students in lower primary education level, through direct observation in situations of motor game. The results obtained after the logical and empirical analysis of the data show the reliability and stability of the proposed categories. Moreover, the entire process is shown as an example for the development of record instruments that are useful to measure generic skills in real situations. In conclusion, from the rationale on which the work is based, and in view of the results obtained, the observation instrument proposed complies with the aim of measuring the development of socio-emotional competence through detection of attitudes and behaviour in a real educational context.
dc.relation.ispartof Retos. Nuevas Tendencias en Educ.Física, Deporte y Recreación, 2017, num. 31, p. 120-125
dc.subject Educació física
dc.subject Competències professionals Ensenyament
dc.title Validación de un instrumento de observación para el análisis de habilidades socio-emocionales en Educación Física
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-05-25T18:00:02Z
dc.identifier.idgrec 110762
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (73.20Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques