Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Cozzolino, Mauro | |
dc.date.accessioned | 2016-05-26T11:21:06Z | |
dc.date.available | 2016-05-26T11:21:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | es_ES |
dc.identifier.citation | Cozzolino, Mauro. Prosocialitat i neurociència : més enllà dels límits neuro-social-cognitius. En: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 16, Nº. 1, 2015, págs. 171-188. | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/53813 | |
dc.description.abstract | El present estudi aborda la necessària connexió entre els fonaments biològics de la personalitat de l’individu –ara des de la neurociència– i les pràctiques o conductes prosocials. I defensa la modificació comportamental dels éssers humans, des de la intervenció educativa, a la que considera impregnada de la dimensió afectiva i relacional, quan esdevé eficient i millora les actuacions d’educadors i educands. Altrament es valora com a incompleta. Més enllà d’això defensa aquella connexió –entre els fonament biològics de la personalitat de l’individu, ara des de la neurociència, i les pràctiques o conductes prosocials– com a interactiva, doncs no només les bases genètiques condicionen els comportaments, sinó que metodologies d’intervenció programades i consistents poden arribar a modular aquells components biològics. I es conclou en la descripció del model «MOST» europeu d’intervenció. En qualsevol cas, resta oberta la porta a posteriors investigacions, que quantifiquen la influència d’aquella mútua interconnexió i els subsegüents beneficis en favor de la prosocialitat dels individus. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.title | Prosocialitat i neurociència : més enllà dels límits neuro-social-cognitius | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.7203/anuari.psicologia.16.1.171 | es_ES |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |