NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Diseño y validación de una rúbrica para medir la competencia docente en la didáctica de juegos motores y expresión corporal en Educación Infantil

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Diseño y validación de una rúbrica para medir la competencia docente en la didáctica de juegos motores y expresión corporal en Educación Infantil

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Capella Peris, Carlos
dc.contributor.author Gil Gómez, Jesús
dc.contributor.author Chiva Bartoll, Óscar
dc.contributor.author Martí Puig, Manuel
dc.date.accessioned 2016-05-26T14:09:29Z
dc.date.available 2016-05-26T14:09:29Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Capella Peris, Carlos Gil Gómez, Jesús Chiva Bartoll, Óscar Martí Puig, Manuel 2015 Diseño y validación de una rúbrica para medir la competencia docente en la didáctica de juegos motores y expresión corporal en Educación Infantil Agora para la educación física y el deporte 17 2 148 167
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53838
dc.description.abstract This paper presents the process of design and validation of a rubric for measuring the teaching competence in classes of motor games and body language with preschool children. This implementation was carried out in the context of 'Fundamentals of corporal expression: motor games in Infant Education'--a subject located in the second academic year of the preservice teachers degree o fUniversity Jaume I of Castellón, Spain. The results obtained from the empirical analysis of the data show the validity and reliability of the rubric created, highlighting a result of 0,908 in the Cronbach's alpha and, in consequence, a very similar structure to the first model. In summary, from the theoretical justification presented and taking into account the results obtained, we offer a tool capable of measuring competence in teaching sessions of motor games and body language. We also would like to highlight the value of the process in itself, as an example for the development of new rubrics in the field of Didactics of Physical Education.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Agora para la educación física y el deporte, 2015, vol. 17, num. 2, p. 148-167
dc.subject Educació física
dc.subject Educació infantil
dc.subject Educació física per a infants
dc.subject Educació Investigació
dc.title Diseño y validación de una rúbrica para medir la competencia docente en la didáctica de juegos motores y expresión corporal en Educación Infantil
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-05-26T14:09:29Z
dc.identifier.idgrec 111862
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (417.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques