|
We present working material for teacher training and Primary Education. The situations presented are:
I) "There is fog in Grau de Castelló." Writing a story. CEIP "La Marina". In this situation, a group of boys and girls infant, 5 years old, with his teacher, so write a new collective bargaining • (task duration: 28 min.).
II) "Pasamos list." ceip "Luis Vives". In this situation, a group of boys and girls 4 years, along with their teacher, go shopping at the beginning of the class to ensure that the children have gone to school that day (the task duration: 5 min. 30 s.).
III) "El Caballo". Reworking of knowledge from a global project work. ceip "Luis Vives". In this situation, a group of boys and girls 4 years and their teacher trying to remember the activities carried out during a global project work on "El Caballo" to give them to know their fellow other courses and others. (Task duration: 27 min.)
In each situation shows oral interaction and activities carried out by the teacher and the children, to carry out the tasks that have been proposed. The language used in the interactions in the classroom (Spanish or English) has been in the transcript.
Transcripts obtained from recording video, divided into episodes and time sequences. Each episode consists of a segment of a transcript that reflects activity within the central task, in relation to the content of education (eg, plan and write some text, edit the text written on the blackboard, roll, choosing the theme of a project, etc.). The units represent sequences of action and / or themes in the episode, and are isolated based on their purpose, to facilitate understanding and analysis.Presentem material de treball per a la formació del professorat d’Educació Infantil i Primària. Les situacions que presentem són les següents:
I) «Hi ha boira al Grau de Castelló». L’Escriptura d’una notícia. ceip «La Marina». En aquesta situació, un grup de xiquets i xiquetes d’Educació Infantil, de 5 anys, amb la seua mestra, escriuen de manera col•lectiva una notícia (Durada de la tasca: 28 min.).
II) «Pasamos lista». ceip «Lluís Vives». En aquesta situació, un grup de xiquets i xiquetes de 4 anys, junt amb la seua mestra, passen llista al començament de la classe per comprovar que els xiquets han anat a l’escola aquell dia (Durada de la tasca: 5 min. 30 s.)
III) «El Caballo». Reelaboració del coneixement a partir d’un projecte de treball globalitzat. ceip «Lluís Vives». En aquesta situació, un grup de xiquets i xiquetes de 4 anys i la seua mestra tracten de recordar les activitats realitzades al llarg d’un projecte de treball globalitzat sobre «El Caballo» amb la finalitat de donar-les a conèixer als seus companys d’altres cursos i a altres persones. (Durada de la tasca: 27 min.)
En cada situació mostrem la interacció oral i les activitats realitzades per la mestra i els xiquets, per a portar a terme la tasca que s’han proposat. La llengua utilitzada en les interaccions en l’aula (castellà o valencià) s’ha mantingut en la transcripció.
Les transcripcions, obtingudes a partir de l’enregistrament en vídeo, divideixen el temps en episodis i seqüències. Cada episodi està constituït per un segment de transcripció que reflecteix una activitat central dins de la tasca, en relació amb el contingut d’ensenyament (per exemple, planificar o escriure una part del text, corregir el text escrit en la pissarra, passar llista, elegir el tema d’un projecte, etc.). Les seqüències representen unitats d’acció i/o temàtiques dins de l’episodi, i es troben aïllades en funció de la seua finalitat, per facilitar-ne la comprensió i l’anàlisi.
|