NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Características del Aprendizaje Integrado de Contenidos de Educación Física y Lengua Extranjera

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Características del Aprendizaje Integrado de Contenidos de Educación Física y Lengua Extranjera

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Salvador García, Celina
dc.contributor.author Chiva Bartoll, Óscar
dc.contributor.author Fazio, Alessandra
dc.date.accessioned 2016-05-30T18:13:09Z
dc.date.available 2016-05-30T18:13:09Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Salvador García, Celina Chiva Bartoll, Óscar Fazio, Alessandra 2016 Características del Aprendizaje Integrado de Contenidos de Educación Física y Lengua Extranjera Retos. Nuevas Tendencias en Educ.Física, Deporte y Recreación 29 120 125
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53904
dc.description.abstract Learning English has become one of the main objectives for the educational system and it has been suggested that the learning of this language is done through content. Due to physical education's characteristics and idiosyncrasy, it seems to be one of the most likely subjects to use English as the language of communication. However, to use it properly, many points have to be considered paying attention to both the peculiarities of physical education and the language learning theories. This paper analyses these singularities linking them with some of the key factors of content and language integrated learning (CLIL). In order to improve English learning, the role of the language is highlighted, but taking account the fact that physical education's features must be preserved. Finally, to test and evaluate the implementation of the theoretical framework, we present an empirical and practical learning experience that contrasts and highlights these arguments.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Retos. Nuevas Tendencias en Educ.Física, Deporte y Recreación, 2016, num. 29, p. 120-125
dc.subject Educació física
dc.subject Llengua segona Adquisició
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.title Características del Aprendizaje Integrado de Contenidos de Educación Física y Lengua Extranjera
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-05-30T18:13:09Z
dc.identifier.idgrec 110766
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (64.27Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques