NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

L'activitat docent en el desenvolupament dels municipis rurals de la prov.ncia de València durant el tardofranquisme i la transició: el Patronat d'Educació Rural (1958-1985)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

L'activitat docent en el desenvolupament dels municipis rurals de la prov.ncia de València durant el tardofranquisme i la transició: el Patronat d'Educació Rural (1958-1985)

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author García Ferrandis, Ignacio
dc.contributor.author García Ferrandis, Xavier
dc.contributor.author Vilches Peña, Amparo
dc.date.accessioned 2016-06-24T10:35:16Z
dc.date.available 2016-06-24T10:35:16Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation García Ferrandis, Ignacio García Ferrandis, Xavier Vilches Peña, Amparo 2016 L'activitat docent en el desenvolupament dels municipis rurals de la prov.ncia de València durant el tardofranquisme i la transició: el Patronat d'Educació Rural (1958-1985) Educació i Història 27 Gener-Juny 135 158
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/54187
dc.description.abstract Les diputacions provincials van ser un element important en la lluita contra l'analfabetisme de la població rural durant el tardofranquisme i la transició espanyola. En el cas valencià, la Diputació va crear el 1958 el Patronat d'Educació Rural amb l'objectiu d'evitar l'abandonament dels mestres d'escoles rurals per falta d'incentius. La hipòtesi de partida d'aquest estudi s'articula al voltant de dos eixos. En primer lloc, el Patronat d'Educació Rural, gràcies al protagonisme dels mestres rurals, no només va poder contribuir notablement al desenvolupament educatiu dels escolars de zones rurals, sinó que també va actuar com a dinamitzador cultural de la població. Fins i tot, en alguns casos va permetre millorar aspectes de l'economia d'algunes zones rurals. D'altra banda, el Patronat, guiat per la implicació dels docents, va ser capaç d'adaptar- se als canvis socials, educatius i polítics que es van produir a Espanya durant la transició política democràtica. Per contrastar les nostres hipòtesis hem analitzat fonts històriques dipositades en l'Arxiu de la Diputació Provincial de València. Aquesta recerca constitueix una novetat historiogràfica perquè per primera vegada s'analitza el paper del Patronat d'Educació Rural de la Diputació de València i la seua importància en l'alfabetització del món rural de la província de València.
dc.relation.ispartof Educació i Història, 2016, vol. 27, num. Gener-Juny, p. 135-158
dc.subject Alfabetització
dc.subject Desenvolupament rural
dc.subject Educació
dc.title L'activitat docent en el desenvolupament dels municipis rurals de la prov.ncia de València durant el tardofranquisme i la transició: el Patronat d'Educació Rural (1958-1985)
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-06-24T10:35:16Z
dc.identifier.doi 10.2436/20.3009.01.166
dc.identifier.idgrec 111051
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (1.343Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques